Junioritoimikunnan toimintakertomus 2017

Junioritoimikuntaan kuuluivat vuonna 2016-2017 Julia Kettinen (pj), Stenna Westerlund (pro), Mikko Eskelinen ja Linda Aheristo. Lisäksi kesäkaudella ohjaajina toimivat Miro Vanne ja Laura Huomanen.

Harjoitusryhmät

Harjoitusryhmien ryhmäkuvaukset sekä –sisältö päivitettiin Master Golfin Junioripolun mukaisesti. Harjoitusryhmät jaettiin kilparyhmiin (Tour, Academy) sekä harrasteryhmiin (Club, Rookies, Pikku-Tikrut).

PRO Stenna Westerlund vastasi kokonaisvaltaisesti kilparyhmien (Academy ja Tour) harjoitusryhmien valmennustoiminnasta. Harrasteryhmien (Club, Rookies ja Pikku-Tikrut) harjoitusryhmien toiminnasta vastasi Assistant Trainee Julia Kettinen yhteistyössä PRO Stenna Westerlundin kanssa. Valmennussuunnitelmat sekä harjoituksien sisältö/tavoitteet käytiin läpi kaikkien ohjaajien kesken. Opetuksen laadun takaamiseksi kaikki ohjaajamme ovat koulutettuja.

Tour Players

Tässä ryhmässä harjoittelevat seuran parhaat 15-21-vuotiaat tyttö- ja poikajuniorit, joilla on selkeä päämäärä kehittyä kilpapelaajaksi. Valmennus on yksilöllistä, ja kokonaisvaltaista; laji-, fysiikka- ja mentaaliharjoittelu kuuluvat ympärivuotisesti harjoitussuunnitelmaan. Tämän lisäksi juniorilta edellytetään omatoimista harjoittelua. Tälle ryhmälle tarjotaan paras mahdollinen seuran tuki. Tavoitteena on osallistua ja kehittyä Suomen Golfliiton järjestävillä FJT:n ja JCT:n–kiertueilla, sekä kansainvälisiin kilpailuihin.

Academy Players

Tässä ryhmässä harjoittelevat 10-21-vuotiaat tyttö- ja poikajuniorit, jotka ovat omalla käytöksellään osoittaneet aktiivisuutta harjoittelussa, sekä osallistuneet Suomen Golfliiton järjestämiin kilpailuihin. Juniorilla on oma näkemys taidoistaan, sekä halu kehittyä kilpapelaajaksi. Harjoittelussa keskitytään erilaisten lyöntitekniikkojen ja lähipelin lisäksi pelillisten taitojen kehittämiseen, sekä tuloksen tekemiseen. Tämän lisäksi juniorilta edellytetään omatoimista harjoittelua. Tavoitteena on kehittyä taitavaksi pelaajaksi ja osallistua Suomen Golfliiton järjestämiin CFT:n ja JCT:n kilpailuihin.

Club Players

Tässä ryhmässä harjoittelevat 12-21-vuotiaat tyttö- ja poikajuniorit, jotka ovat omalla käytöksellään osoittaneet aktiivisuutta harjoittelussa, sekä reipasta asennetta. Juniorilla on oma näkemys taidoistaan sekä halu kehittyä pelaajana. Juniorilla tulee olla tasoitus alle 45 sekä kyky selviytyä itsenäisesti 18 reiän kierroksesta. Harjoittelussa keskitytään lyönti-, lähipeli- ja puttitekniikan lisäksi pelitaitojen kehittämiseen. Tavoitteena on kehittyä pelaajana omaksi ilokseen, sekä raada golfista mukava harrastus.

Future Players

Ryhmässä harjoittelevat 9-16-vuotiaat tyttö- ja poikajuniorit, jotka ovat jo useamman kesän ajan harjoitelleet Masterin junioriryhmissä. Juniorilla tulee olla green card ja kyky suoriutua itsenäisesti 18 reiän kierroksesta. Harjoittelussa keskitytään erilaisten lyöntitekniikkojen ja lähipelin lisäksi pelillisten taitojen kehittämiseen, sekä tuloksen tekemiseen. Tavoitteena on kehittyä pelaajana omaksi ilokseen, sekä saada golfista mukava harrastus.

Rookies Players

Ryhmässä harjoittelevat 9-14-vuotiaat tyttö- ja poikajuniorit, jotka ovat jo suorittaneet green cardin sekä kykenevät suoriutumaan 7 reiän opastetusta kierroksesta. Harjoittelussa syvennytään enemmän swingin ja lähipelin saloihin, sekä painopisteenä on pelillisten taitojen omaksuminen. Juniorilla on oma halu harrastaa ja pelata golfia. Pelitaitojen kehittyessä on juniorilla mahdollisuus halutessaan aloittaa kilpaileminen Suomen Golfliiton CFT:n Easy-sarjassa. Lisäksi harjoituksissa kehitetään perus- ja motorisia liikuntataitoja.

Pikku-Tikrut

Ryhmässä harjoittelevat 5-9-vuotiaat tyttö- ja poikajuniorit, joilla ei ole vielä green cardia. Ryhmän tavoitteena on golfharrastuksen alkutaipaleella oppia golfin perusteet; ote, lyöntiasento, swingin-, lähipelin- ja puttaamisen alkeet, sekä reipas ja turvallinen käyttäytyminen golfkentällä. Lisäksi harjoituksissa kehitetään golfissa tarvittavia perus liikuntataitoja. Harjoitukset ovat monipuolisia ja hauskoja!

Talviharjoittelu 2017

Talviharjoittelukauden lajiharjoitukset toteutettiin Season Golfissa. Fysiikka- ja kehohallintaharjoitukset toteutettiin yhteistyössä Kira’s Gymin kanssa. Junioreiden mentaaliharjoituksista vastasi Samuli Perälä. Talviharjoittelukausi aloitettiin marraskuussa. Talviharjoitteluryhmissä harjoitteli 25 junioria.

Viikkoharjoituksien lisäksi junioreille järjestettiin Tehotreenipäiviä pääkaupunkiseudulla. Tehotreeneissä keskityttiin lähipelitaitojen vahvistamiseen sekä erilaisiin lajikokeiluun. Kauden aikana kävimme mm. Yogassa, tennistunnilla sekä pelaamassa sulkapalloa. Lisäksi kaudella järjestettiin kahdet Master Golfin juniorijäsenille tarkoitetut avoimet harjoitukset, jossa oli mahdollista tutustua harjoitustoimintaan.

Kesäharjoittelu 2017

Kesäharjoittelukauden lajiharjoitukset jatkuivat toukokuussa kauden avajaisten jälkeen Master Golfissa. Kesäharjoittelukaudella järjestettiin viikkoharjoitusten lisäksi 7/18 väylän pelipäiviä sekä Pikku-Tikruille järjestettiin Par 3 –kentällä leikkimielisiä kilpailutapahtumia. Kesäharjoitteluryhmissä harjoitteli 47 junioria. Lisäksi Junioritoimikunta järjesti 5.6.2017 Masterissa Futuretourin osakilpailun.

Nuorempien junioreiden (Rookies ja Pikku-Tikrut) kauden päättäjäiset järjestettiin Espoossa seikkailupuisto SuperParkissa. Vuoden Rookies tsempparina palkittiin Juho Hietanen sekä vuoden Pikku-Tikruna palkittiin Kielo Kauria.

Vanhempien junioreiden (Club, Academy, Tour) kauden päättäjäiset järjestettiin Master Golfissa 7-väylän joukkuekisan ja ruokailun merkeissä. Vuoden Juniorina 2017 palkittiin Ronja Taipale.

Kilpailumenestys 2017

Harjoittelu toi tasaista kilpailumenestystä kaudella 2017.

Ronja Taipale menestyi kilpailukaudella päättyen EVLI FAR 2017 –Naiset sijalle 22. sekä FJAR 2017 –Tytöt sijalle 63. Juho Ylä-Jääski ylsi FJAR 2017 –Pojat hienosti sijalle 9. Saku Halonen oli JCT 2017 Etelä/Itä – pojat sijalla 11.Topias Palin ylsi CFT 2017 Etelä/Itä –pojat 16 sijalle 11. Max Eskelinen ylsi CFT 2017 Etelä/itä –pojat 12 sijalle 17. Myös nuorempia junioreita saatiin rohkaistua kokeilemaan kilpailemista.

Lisäksi kaudella 2017 Ronja Taipale edusti Suomen Golfliiton Naisten maajoukkueessa sekä Topias Palin Suomen Golfliiton Talenttiryhmässä.

Junioritoimikunta järjesti kuluvana harjoituskauden yhteensä noin 220 ohjattua harjoitustapahtumaa junioreille. Junioritoiminnalle on rakennettu vuosien saatossa erittäin hyvät toimintaedellytykset Master Golfissa. Toimintaa on voitu kehittää pitkäjänteisesti seuran ja yhtiön yhteisellä hyväksynnällä ja tuella, minkä vuoksi haluamme esittää suuret kiitokset jäsenistölle ja osakkeen omistajille!

Julia Kettinen

By | 2018-03-26T15:10:47+00:00 maaliskuu 26th, 2018|Junioritoimikunta|0 Comments